Vyhledat
  • Petra Janigová

Udělejte velký koronavirový UPDATE

tále zde je a nějakou chvíli ještě bude. Koronavirus se (bohužel) nikam nechystá a my tak musíme žít a pracovat s tím, co nám nadělil


Rouška, dezinfekce, rozestupy. I tento “slogan“ se s námi ještě nějaký čas ponese a můžete si být jisti, že bude znít i v době pokoronavirové. Po nucené pauze tak budete potřebovat více než jen zapnout svůj rezervační systém. Stoprocentní hygiena a opatření s ní spojené, jsou a nadále i budou, alfou a omegou v celém odvětví cestovního ruchu.


Samozřejmě, že čistota a hygiena byla v hotelovém a stravovacím sektoru vždy na prvních příčkách. S příchodem koronaviru se však tento fakt ještě znásobil a kompromisy v hygieně se už víc neberou. Vaši hosté se u vás v první řadě musí cítit absolutně bezpečně, maximální čistota proto musí být vaší prioritou.


Hygiena, hygiena a ještě jednou hygiena

Bez debaty - toto bude nejdůležitější úkol po otevření vašeho hotelu. Ať už jste velký nebo malý provoz, či jste byli v čistotě skvělí, nebo byl prostor na zlepšování, od nynějška musí být tato oblast vaší prioritou. V praxi to znamená, čistit a dezinfikovat více, častěji a kvalitněji, což s sebou určitě přinese i zvýšené náklady. Bude třeba nakoupit kvalitní přípravky, dezinfekce, možná i rozšířit úklidový tým. A tady se opravdu nevyplatí váhat a dělat kompromisy. V nové koronavirové době bude právě čistota a bezpečnost to, co budou v první řadě vyhledávat i vaši hosté. Investice do perfektní hygieny bude proto důležitou investicí do budoucnosti vašeho hotelu. A ve finále může rozhodnout, zda budete úspěšní a vaši hosté se k vám ještě vrátí.


Náš tip: Připravte si hygienické a úklidové manuály, kde přesně definujete jak, kdy a čím se mají dané prostory čistit a dezinfikovat. Vlastní manuál by měl mít hotel, restaurace i fitness a samozřejmě všechny úkoly třeba i personálně rozdělit.


Bez dezinfekce už ani krok

Dezinfekce z našich životů a hotelů jen tak snadno nevymizí. Právě naopak. Stala se nedílnou součástí veřejného života a pro turismus to platí trojnásobně. Pravidelná dezinfekce recepce a společných prostor proto musí být součástí denního rozvrhu. Ráno a odpoledne se o to pravděpodobně postarají uklízečky, ale nezapomeňte na tuto povinnost i po jejich odchodu. Pověřte recepční, nebo jiného člena týmu, ale kliky, stoly, klávesnice a další využívané plochy musí být neustále dezinfikovány. Rozmístěte dezinfekci pro hosty na dostupných a viditelných místech a postarejte se o to, aby bylo dávkování jednoduché (ideálně bezdotykové) a samotná dezinfekce lehká a nelepivá. Snadno takto docílíte, že hosté se jí nebudou vyhýbat, ale naopak - pravidelně ji používat.


Náš tip: Pokud na to máte prostředky, případně jste menší hotel, připravte hostům vlastní dezinfekci buď přímo na pokoji, nebo jim nachystejte balíček s malou lahvičkou dezinfekce a rouškou.


Odstupy musí být!

Tak jako dezinfekce, i rozestupy nás budou provázet ještě dlouho. Důležité v nové době tak budou i ochranné bariéry a provzdušnění vašich prostor. Platí - čím větší prostor a méně lidí, tím lépe. Ochranu na recepčním pultu už máte určitě za sebou, popřemýšlejte, kde jinde by se podobné dělící stěny ještě daly přidat. Možná v restauraci mezi stoly, možná přidat plexisklo i na baru. Jednodušší a levnější však bude přidat všude větší rozestupy. Od sezení na recepci, přes stroje ve fitness centru, lehátka v zahradě, až po stoly v restauraci a na terase. Posouvejte, přemisťujte a vžijte se do kůže hosta - bude se takto cítit bezpečně?


Náš tip: Přesuňte co nejvíce aktivit z interiéru do exteriéru. Kromě stravování (další bod), vytvořte příjemné posezení v zahradě, aby se hosté nemuseli tisknout ve společných prostorách a na recepci. Přes léto můžete ven přesunout i část vybavení z posilovny a vytvořit tak outdoor zónu. Stejně lze venku zřídit i dětský koutek.


Stravování po novém


Najväčšie zmeny v hotelovom odvetví sa bezpochyby udejú práve v reštauráciách. Lebo kým pri samotnom ubytovaní sa môžete kontaktu s ľuďmi celkom dobre vyhnúť, pri stravovaní, to už také jednoduché nie je. Asi každá prevádzka ponúka svojim hosťom minimálne raňajky, kde sa každé ráno stretnú desiatky, ak nie stovky hostí na jednom mieste. Riešením môžu byť raňajky na izbu, to však (po dlhom lockdowne) nebude každému po chuti. Preto skúste vymyslieť ďalšie spôsoby, ako zväčšiť rozostupy alebo mať menej ľudí v rovnaký čas na jednom mieste.


Největší změny v hotelovém odvětví se bezpochyby uskuteční právě v restauracích. Neboť zatímco při samotném ubytování se můžete kontaktu s lidmi docela dobře vyhnout, při stravování to už tak jednoduché není. Asi každý provoz nabízí svým hostům minimálně snídaně, kde se každé ráno setkají desítky, ne-li stovky hostů na jednom místě. Řešením mohou být snídaně na pokoj, to však (po dlouhém lockdownu) nebude každému po chuti. Proto zkuste vymyslet další způsoby, jak zvětšit rozestupy nebo mít méně lidí ve stejný čas na jednom místě.

Začněte přesouváním stolů v exteriéru, případně přidejte další místnosti. Skvělým řešením bude přemístit co nejvíce stolů na čerstvý vzduch a nemusíte zůstat jen u snídaně. Pokud máte restauraci a nabízíte i obědy a večeře, přesuňte své hosty do zahrady či na terasu - nezapomeňte prostředí zútulnit a vymyslet osvětlení na večer. A po létě bude možná dobré přemýšlet i nad možností vyhřívaného stanu. Rovněž můžete nabídnout přinést na pokoj také obědy a večeře - zejména pokud má váš hotel i samostatné balkony. Zajímavým řešením pro náročnější hosty může být i specializované soukromé místo (pokoj, balkon), které si mohou předem zarezervovat.


Náš tip: Abyste si hosty pěkně rozvrhli a netlačili se u stolů ve stejný čas, zkuste vymyslet použití rezervačního systému. Případně ubytované hosty rozvrhněte do skupinek a každé přidělte časový blok, kdy má přijít na snídaně, obědy a večeře.


Opatření zveřejněte

Ujistěte se, že máte všechna opatření a instrukce pro hosty srozumitelně sepsány a vyvěšeny na viditelném místě. Nezapomeňte ani na vaši stránku či rezervační portály, ukažte vašim hostům, že dbáte na jejich bezpečnost a zároveň je nasměrujte, aby byli zodpovědní i oni sami.


Náš tip: Namísto vyvěšení opatření na nástěnce, kterou nikdo nečte, nebo lepení po stěnách, vytiskněte přehledný manuál a předejte ho hostům při příjezdu. Můžete tam přidat i další důležité informace - jako časy a možnosti stravování, pokyny pro používání fitness, bazénu a spa.


Změňte pravidla

Koronavirus změnil pravidla, změňte je i vy. Na mysli máme podmínky rezervací. V koronavirové době nikdo neví, co bude zítra, rušení a změny rezervací se tak stávají zcela běžnou praxí. Teď už není prostor na to, abyste byli striktní a přísní, vyjděte hostům vstříc a nabídněte jim lepší podmínky při změně či stornu rezervace. Inspirujte se u těch nejlepších a vymyslete, jak nastavit vaše podmínky tak, aby vyhovovaly stejně vám i vašim hostům.


Náš tip: Vymyslete co nejflexibilnější podmínky na změnu rezervace. Pokud hostům nabídnete voucher, přidejte k němu jednoduché a výhodné možnosti využití, aby ho i reálně použili a peníze jim zbytečně nepropadli. Vyhnete se negativním recenzím, naopak ty pozitivní vám mohou přinést další hosty.


Přidejte něco extra

Popřemýšlejte, jako svůj hotel vylepšit, aby byl čistší, bezpečnější a pobyt u vás byl i navzdory této nelehké době příjemným zážitkem. Došly vám nápady? Nevadí, více inspirací vám přineseme v našich dalších blozích.

5 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše