Vyhledat
  • cardberg

Přilákejte hosty zpět! Víme, jak na to.

Od tohoto týdne se opět otevřely dokořán dveře hotelů a ubytovacích zařízení. Pandemická krize je na čas zažehnaná, před hoteliéry je však nová a o nic lehčí výzva - přilákat turisty zpět do hotelů.


Dlouho očekávané uvolnění opatření je tak jen začátkem, aby se celý turismus znovu restartoval. A nepochybně to bude delší a náročnější cesta, která čeká například služby či gastro. Vždyť zatímco do restaurací, kaváren a ke kadeřnici se lidé jen tak pohrnou, turismus se ze dne na den nerozběhne. Bude to chtít zejména trpělivost, odpovědnost, ale také šikovnost a iniciativu ze strany hoteliérů, sdružení a subjektů cestovního ruchu. Svět turismu se mění a kdo chce uspět, musí se změnit s ním. Jak? Čtěte dál.





Hotely a ubytovací služby - jak to aktuálně vypadá


Po uvolnění opatření mohou hotely a penziony fungovat pouze v základním režimu, mohou sice ubytovat i krátkodobé hosty, ale restaurace a společné prostory zelenou ještě nedostaly. Na pokoji mohou být spolu ubytovaní členové domácnosti nebo dvojice, přičemž k dispozici musí být samostatná koupelna. Od hostů se nadále vyžaduje i negativní test a pravidelně testovaní musí být i zaměstnanci.


Kromě respektování obecných hygienických pravidel pro provoz obchodů a služeb jsou všichni provozovatelé poskytující hotelové služby nebo ubytovací služby podobné hotelovým službám, turistické nebo ostatní krátkodobé ubytovací služby (dále jen „hotelové a podobné služby“) současně povinni dodržovat:

  • vybavit hygienická zařízení provozu tekutým mýdlem a papírovými utěrkami,

  • zakazuje se konzumace pokrmů nebo nápojů ve společných prostorách provozu,

  • zvýšit frekvenci úklidu, čištění a dezinfekce dotykových ploch, na dezinfekci použít dezinfekční prostředky s virucidním účinkem,

  • zaměstnanci musí mít zakryté horní cesty dýchacím respirátorem bez výdechového ventilu.


Jak dále?


Po otevření a zajištění toho nejdůležitějšího, by vaše další kroky měly směřovat do dobrého rozběhu letní sezóny. Nepochybně právě ta bude hlavním motorem vašeho úspěšného fungování v roce 2021, proto všechny své síly soustřeďte sem.


Určitě nám dáte za pravdu, že kdo bude chtít v této době přilákat turisty, musí jim vyjít co nejvíce vstříc. Dovolená v tomto roce musí být maximálně bezproblémová a pohodová. Po měsících příkazů a zákazů si všichni chceme konečně vydechnout a neřešit koronavirus. A přesně od tohoto se odrazte! Udělejte svým hostům jejich pobyt komfortní a nabídněte jim přesně to, co budou po dlouhém lockdownu hledat.


Udělali jsme tento seznam, ale vy můžete přidat i něco vlastního:

  • hosté se chtějí socializovat

  • chtějí se cítit bezpečně (viz blog Koronavirus update)

  • netrápit se opatřeními a koronavirem obecně (blog Zůstaňte ve hře)

  • dělat aktivity, které byly dosud nedostupné

  • a hlavně - užít si to


Je to docela jednoduché, že? Turisté si budou chtít užít svůj pobyt naplno, jako v dobách před koronavirem. Na dovolené chtějí odpočívat a neřešit opatření, chtějí dělat to, co dosud nemohli a celé to absolvovat v pohodě, bez zbytečných stresů. Váš úkol tak bude také jednoduchý - vše pěkně připravte, promyslete a nabídněte turistům v lákavém balíčku.

Hodně věcí jsme vám již poradili v našich předchozích blozích, v tom dnešním se podíváme na další skvělé tipy, se kterými váš hotel určitě nebude zívat prázdnotou.


Jednoduchost vyhrává


V této sezóně bude hitem jednoduchost. Jednoduché rezervování i zrušení rezervace. Přehledné podmínky rezervací, samotného pobytu i opatření v daném regionu. Všichni už mají dost komplikovaných nařízení, s jednoduchostí máte vyhráno. Všechny vaše nabídky by měly být přehledné a jasné, turisté chtějí při rozhodování vědět, jak bude pobyt probíhat, co dostanou, co mohou dělat a co je zakázané.


Připravte přehledné shrnutí, které hostům pošlete po vytvoření rezervace - dejte jim vědět, za jakých podmínek mohou svou rezervaci změnit či zrušit, napište, zda a jak podáváte snídaně, zda máte otevřené fitko, saunu, bazén a jaké aktivity budou u vás nebo v blízkém okolí dostupné.


Při ubytování jim předejte vytištěný přehled aktuálních opatření v regionu a přidejte i místa, kde se mohou nechat otestovat. Samozřejmě myslete i na své zahraniční hosty - nepochybně ocení všechny výše zmíněné informace v angličtině. Uvidíte, že je dobré být připravení, vaši hosté by se vás na toto všechno i tak ptali.


Přilákejte cenou


Je více než jisté, že ubytovatelé se budou snažit přitáhnout hosty i lákavými cenami. I v tomto roce bude turistů pomálu a ti co zůstali a budou chtít cestovat, si budou moci i vybírat. Neváhejte proto připravit akční balíčky, extra služby zdarma, rodinné slevy nebo akční nabídku pro malé skupiny - koronavirus přece jen změnil cestování a je možné, že velké skupiny již nebudou tak běžné jako kdysi. Zajímavé mohou být i startovací/zaváděcí akce a slevy – “rezervujte nyní a zaplatíte méně“, s cílem motivovat hosty zakoupit si pobyt již dnes. Samozřejmostí by měly být flexibilní storno podmínky a změna rezervace, bez toho se již dnes neobejdete.


Moderní řešení



Trendy nejen u nás, ale i ve světě hovoří jasně - je nejvyšší čas na modernizaci. Kráčet s dobou je dnes nejen žádané, ale přímo nezbytné - přesun velké části našich životů do online světa bude celkem běžný i po koronaviru. Proto moderní technologie neodmítejte a zamyslete se, co by ve vašem ubytování fungovalo nejlépe. Cílem je přinést více informací hostům, zrychlit komunikaci a propagovat vaše ubytování, ale době koronaviru jde i o přesun osobního styku na recepci do online prostoru.


Hosté nebudou chtít stát v řadách a vést s vámi v roušce dlouhé rozhovory. Všichni budou chtít potřebné formality zvládnout co nejrychleji a jít si po svém. Proto zkuste své procesy zjednodušit a přesunout na internet. Formulář na ubytování zašlete hostům předem a při ubytování ho už jen podepíší. Dejte jim možnost platby předem kartou či převodem a veškeré informace o aktuálních opatřeních (u vás i v regionu) zveřejněte na své stránce a mějte je po ruce i v tištěné formě.


Na komunikaci využijte sociální sítě a další aplikace - Facebook a Instagram vám poslouží nejen k propagaci, ale i na první kontakt s hosty. Dnes již mnoho provozů používá i chatovací okno na webové stránce - díky tomuto prvku můžete se zájemci komunikovat tady a teď a hned jim dát odpovědi, které hledají. Pokud používáte na telefonování smartphone, určitě si nainstalujte i Whatsapp - přes tuto oblíbenou aplikaci můžete psát zprávy i telefonovat, funguje na vašem telefonním čísle a na používání stačí (na rozdíl od klasického mobilu) pouze internet.


Skvělé zážitky


Více než jindy budou turisté tuto sezónu vyhledávat různé aktivity. Nikdo nebude chtít vysedávat na pokoji, proto už předem přemýšlejte, co můžete nabídnout ve vašem ubytování a kam byste vaše hosty poslali. A věřte, že to nemusí být žádný hlavolam. Lidé chtějí plavat, koupat se, jezdit na kole, chodit do přírody, věnovat se turistice, jít na drink, zmrzlinu a najíst se na terase. Lehké jako facka.




Na léto proto vymyslete co nejvíce aktivit v exteriéru - můžete pořídit badminton, míče, síť na volejbal, branky, dětský koutek či zařídit malou zónu na cvičení. Sami můžete zorganizovat túry po okolí nebo cyklovýlet. Pokud se nacházíte v živém a turisticky rozvinutém regionu, dejte dohromady všechny (aktuálně fungující) aktivity, sežeňte od provozovatelů letáčky, případně domluvte i nějakou spolupráci.


Skvělým pomocníkem může být turistická karta, o které jsme již psali. Pokud ve vašem regionu karta funguje, není nad čím váhat - hostům rovnou nabídnete přehledného průvodce po nejlepších aktivitách a zážitcích. Pro vás žádná práce navíc, pro turisty originální produkt, se kterým navíc i ušetří.


Promyslete, kde se dá dobře najíst, jít se vykoupat, zacvičit, zaběhat, projít se. Vy sami region znáte nejlépe, víte, co je otevřené, kde bude nejméně lidí a kam se vyplatí jít. Řekněte to svým hostům a nabídněte jim dovolenou, kterou si užijí na maximum a bez starostí.


6 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše